ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

«ՏՐԱՆՍՖՈՐՄԱՑՆՈՒՄ ԵՍ ԿՅԱՆՔԴ ՀԵՌՈՒՍՏԱՍԵՐԻԱԼԻ ՀԵՐՈՍԻ ՀԵՏ ՈՒ ԴԱՌՆՈՒՄ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՀԱՇՄԱՆԴԱՄ»

«ՏՐԱՆՍՖՈՐՄԱՑՆՈՒՄ ԵՍ ԿՅԱՆՔԴ ՀԵՌՈՒՍՏԱՍԵՐԻԱԼԻ ՀԵՐՈՍԻ ՀԵՏ ՈՒ ԴԱՌՆՈՒՄ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՀԱՇՄԱՆԴԱՄ»
08.11.2011 | 00:00

Հայկական հեռուստատեսությամբ տրվող հաղորդումները, սերիալները վերջին շրջանում քննադատությունների առանցքում են: «Եթերաաղբից» ազատվելու համար սոցցանցերում ստեղծվում են տարբեր խմբեր, անցկացվում են միջոցառումներ, ընդհուպ` մրցանակաբաշխություններ` փորձելով սթափեցնել հանրությանը և փակել ցածրաճաշակ, ապազգային հաղորդումների, սերիալների ճանապարհը: Հասարակության մի մասին էլ գրավում է համացանցը: Թեև ընտրության հնարավորությունն անհամեմատ մեծ է, սակայն այստեղ էլ էժանագին, չճշտված, բացասական տեղեկատվությունը պտտվում է անասելի արագությամբ: Ըստ հոգեբույժ, հոգեվերլուծող ԱՐԱ ՉԱԼԻԿՅԱՆԻ` պետք է լինի տեղեկատվության տարածման որոշակի վերահսկում: Նրա խոսքով` հոգեմարմնական հիվանդությունների, ինքնասպանությունների, վթարների զգալի մասը վատ ինֆորմացիոն հոսքի հետևանք է:
-Հեռուստատեսությունը, հատկապես մեր այսօրվա սերիալները, հաղորդումները, շոուները ի՞նչ ազդեցություն ունեն մարդկանց հոգեբանության, մտածելակերպի, տեսակի ձևավորման վրա:
-Հեռուստատեսությունը, առհասարակ ԶԼՄ-ները միջոց են, որոնցով տրվող տեղեկությունը հասնում է մարդկանց գիտակցությանը, ավելի շատ` ենթագիտակցությանը: Թե ինչ հեռահար ազդեցություն կունենա հեռուստադիտողի վրա, կախված է նրանից` ում ձեռքերում է, ինչ հաղորդումներ կկազմակերպեն ու կմատուցվեն: Ինչ վերաբերում է հեռուստասերիալներին, եթե սերիալը լինի դաստիարակչական, գիտահանրամատչելի, այլ հարց է, բայց մեր սերիալների նպատակը միայն ուշադրություն գրավելն է, այն էլ` ցածրագույն բնազդների մակարդակով: Առավել ազդեցության են ենթարկվում երեխաները, հուզական մարդիկ: Տարիներ առաջ հայկական մի հեռուստաալիքի հաղորդումների հետազոտություն էինք կատարել, պարզվեց` մոտ 97 տոկոսը զվարճալի, էրոտիկ, ցածրաճաշակ հաղորդումներն ու ֆիլմերն են, իսկ հոգեբանական, մշակութային, դաստիարակչական ծրագրերը` ընդամենը 3 տոկոս: Չեմ կարծում, թե այդ թիվը կտրուկ փոխվել է:
Հեռուստատեսությունն ունի հիպնոսացնող ազդեցություն, այն զգալ է տալիս, որ դու մենակ չես, միլիոնավոր մարդիկ դիտում են նույն բանը, և ուրեմն այն, ինչ ցուցադրվում է, ճիշտ է: Մարդն իր գիտակցությունն ու ենթագիտակցությունը ենթարկում է մեծամասնության կարծիքին: Այսինքն, լրատվամիջոցներով տրվող տեղեկությունը շատ անգամ շրջանցում է գիտակցությունը:
Օրինակ, ժամանակին Կաշպիրովսկին մարդկանց հիպնոսի մեջ էր գցում, ինչը արտաքուստ շատ տպավորիչ, բայց իրականում պարզունակ երևույթ է: Եթե Կաշպիրովսկուն մեկ հոգու դիմաց նստեցնես, հավանական է, չկարողանա հիպնոսացնող վիճակ առաջացնել:
Ըստ այդմ, հիմա, տարբեր շահեր ունեցող մարդիկ, կազմակերպություններ շոու են կազմակերպում, որ մարդկանց գիտակցությունը շրջանցեն ու իրենց տնտեսական նպատակներին հասնեն. մարդկանց դարձնեն իրենց արտադրանքի գնորդը, իրենց ծառայությունների սպառողը, ինչ-ինչ արժեքների կրողը: Այսինքն, լրատվամիջոցները զենք են, և մեր պետությունը պետք է այդ զենքը վերցնի իր ձեռքը, օգտագործի ի նպաստ մեր երկրի:
-Կա՞ որոշակի սահմանափակում երկնագույն էկրանից մատուցվող տեղեկությունն ընկալելու հարցում:
-Պե՛տք է սահմանափակում լինի: Հեռուստադիտումը, ինչպես ինտերնետը, կարող է դառնալ մոլուցք, այսինքն, կտրվես իրականությունից: Շատ հեշտ է նայել ու տեսնել, թե ուրիշներն ինչ լավ են ապրում, մինչդեռ վաղը քո հոսանքն անջատելու են, որովհետև փող չունես, որ վճարես: Փոխանակ աշխատելու, կյանքդ բարելավելու, որ մի հերոս էլ դու դառնաս, տրանսֆորմացնում ես կյանքդ հեռուստասերիալի հերոսի հետ ու դառնում սոցիալական հաշմանդամ:
-Ազգային հոգեկերտվածքը խեղելու միտում չե՞ք տեսնում այս ամենի մեջ. դատարկաբանություն, բամբասանք, սուտ, զրպարտություններ և այլն: Որպես օրինակ` վերջերս Անժելա Սարգսյանի պոռնոնկարների պատմությունը հայտնվեց հանրության ուշադրության կենտրոնում, և պետք է ասել, որ նոր քննարկումները թևակոխել են նոր փուլ: Առողջ հետաքրքրասիրության բնակա՞ն, թե՞ հիվանդագին դրսևորում է սա:
-Հետաքրքրասիրությունն էլ կարող է հիվանդագին լինել: Ես մանրամասներին ծանոթ չեմ, գիտեմ, որ էրոտիկ նկարներ են դրվել համացանցում և առաջացրել հասարակական ոգևորություն: Այստեղ ես զուտ շոու եմ տեսնում: Ինտիմ կյանքի մանրամասները նկարահանելն արդեն իսկ շոու է, ուղղակիորեն կապված է ցուցադրության հետ: Այն հանրային դիտման «դնելը» նույնպես շոու է. այս աղմուկից հետո դերասանուհին հանդիսատես է հավաքել թատրոնում, սա էլ է շոու: Ոմանք ասում են` մեղք է տվյալ շոուի հերոսը, բայց, ի վերջո, միակ զոհը հանդիսատեսն է, որին կերակրում են «անմիս երշիկով» կամ «թունաքիմիկատներով հագեցած սննդով»` տեղեկատվական տեսակետից: Այս աղմուկը հիմնականում հասարակության քաղքենիական շերտերին է ոգևորել: Բայց երբ շոուի է վերածվում, մեծ թվով մարդիկ (նրա վարսահարդարը, ատամնաբույժը, հոգեբանը և նրանք, ովքեր իրենց բիզնեսն ունեն) սկսում են շահել: Ես երևույթն եմ մատնանշում և նկատի չունեմ կոնկրետ մարդկանց: Հեռուստատեսությունը նպաստում է մարդու ճանաչելիությանը, իսկ բիզնեսի մեջ հիմնականում դա է կարևորը:
-Ինչի՞ դեմ է պետք պայքարել:
-Տգիտության, ցածր կուլտուրայի, որտեղ նման երևույթները աճելու պարարտ հող ունեն: Պետք է օրենքները ճշտել, որ ցանկացած անպարկեշտ, անցանկալի տեղեկություն ունենա պատնեշ` մինչև սպառողին հասնելը, որ մարդը, ռադիոն կամ հեռուստացույցը միացնելով, միանգամից չլսի, թե այսօր ավտոբուս է շրջվել, քսան հոգի մահացել է, մեքենա է պայթել և այլն: Սրանք լուրեր չեն, բնակչության մահացությունը կտրուկ բարձրացնող, ապակայունացնող, հոգեկանը խանգարող տեղեկություններ են:
Վթարները, ինքնասպանությունները հենց այնպես չեն լինում, դրանք որոշակի տեղեկության արդյունք են: Ինքնասպանությունը համարվում է ելք` ժամանակի սղության մեջ: Մարդը ելք է փնտրում, ժամանակը սուղ է, և այդ ելքն է ընտրում: Եթե հասարակությունը, ԶԼՄ-ները դեպի լավը տրամադրեն, տան տեղեկություն, որ կան նաև այսպիսի ելքեր, ինչո՞ւ պետք է մարդն ինքնասպան լինի: Եթե մեքենա վարողներն ավելի բարձր մակարդակի ինֆորմացիայի, կուլտուրայի կրողները լինեն, ավելի օրինապահ ձևով կվարեն մեքենան, վթարների, մահացությունների թիվն էլ կտրուկ կնվազի: Մեզ մոտ ինքնասպանների, ավտովթարի զոհ դարձողների, հոգեմարմնական հիվանդների թիվը մոտ երեք անգամ համաշխարհային տվյալներից բարձր է, սակայն այդ մասին չեն ահազանգում:
Տեղեկատվական անվտանգությունն այսօր առաջին տեղում է: Իսկ ինֆորմացիոն անվտանգության ի՞նչ պաշտպանիչ միջոցներ ունենք, կամ ԶԼՄ-ները որքա՞ն են դրան նպաստում: Մեր հասարակությունը շատ խոցելի վիճակում է տեղեկատվական հոսքերի առաջ: Անիմաստ շոուների հետևից են ընկնում, շեղում են մարդկանց, որ կարևոր բաներով չզբաղվեն: Նորմալ կենսակերպից շեղելու բազմաթիվ ձևեր կան, որոնցից մեկն էլ սա է:
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1734

Մեկնաբանություններ